سیاسی

مصر سطح هشدار در شمال صحرای سینا را افزایش داد

همزمان با تشدید اوضاع در رفح و احتمال آغاز قریب‌الوقوع عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در این منطقه، مصر سطح هشدار در صحرای سینا را بالا برد.

میدل ایست نیوز: همزمان با آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح ، منابع امنیتی اعلام کردند مصر سطح آمادگی نظامی در منطقه شمال صحرای سینا در مجاورت نوار غزه را افزایش داده است.

به گزارش الشرق الاوسط، وزارت امور خارجه مصر نیز با انتشار بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود درباره پیامدها و خطرات احتمالی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه رفح فلسطین و تهدیدها و خطرات انسانی شدید برای بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن آن منطقه هشدار داد.

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که کشور مصر از تل آویو درخواست کرده است حداکثر خویشتنداری را به خرج دهد و از تشدید تنش در این برهه زمانی که روند مذاکرات آتش‌بس بسیار حساس است، اجتناب کند و مانع ریخته شدن خون غیرنظامیان فلسطینی شود که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در معرض یک فاجعه انسانی بی‌سابقه قرار داشته اند.

مصر اعلام کرد به تماس های شبانه روزی خود با همه طرف ها ادامه می دهد تا از بدتر شدن اوضاع یا خارج شدن آن از کنترل جلوگیری کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا