اجتماعی

اجرای موفقیت آمیز طرح واکسیناسیون سرخک در عراق

وزیر بهداشت عراق از موفقیت کامل طرح واکسیناسیون سرخک در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق اعلام کرد پویش ملی واکسیناسیون سرخک با نرخ بیش از 91 درصد در سراسر عراق به شکل موفقیت‌آمیزی به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، الحسناوی در کنفرانسی خبری تصریح کرد، پویش ملی علیه سرخک با حمایت مستقیم محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به شکل موفقیت آمیزی اجرا شد و در این پویش بیش از 7 میلیون دانش آموز و کودک در بیش از 23 هزار مدرسه و مهد کودک در سرتاسر عراق از جمله اقلیم کردستان در برابر بیماری سرخک واکسینه شدند.

وی افزود: این وزارتخانه تمام تلاش خود را صرف تامین ملزومات لازم برای موفقیت این واکسیناسیون کرد و از روز 14 آوریل به مدت ده روز بیش از 92 هزار برنامه واکسیناسیون در این خصوص در سراسر عراق برگزار کرد و 27 هزار و 759 کارمند این وزارت خانه با پشتیبانی 2796 ناظر میدانی در سطوح مختلف در اجرای این طرح مشارکت داشتند و توانستند طی آن 6 میلیون و 749 هزار و 335 نفر را واکسینه کنند.

وی با تقدیر از همکاری وزارت آموزش و پرورش در این پویش ملی تاکید کرد تمامی واکسن‌های برنامه ملی واکسیناسیون، واکسن‌هایی بدون خطر و تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی هستند و به همه والدین توصیه می‌کنیم برای ایمن سازی فرزندان خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا