سیاسی

بررسی همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای در دیدار السودانی و سفیر اتحادیه اروپا

نخست وزیر عراق در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا در این کشور پرونده‌های شراکت اقتصادی، هواپیمایی و جنگ غزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی روز دوشنبه در دیدار با توماس سیلر سفیر اتحادیه اروپا در عراق، درباره مسائل مربوط به شراکت و همکاری‌های اقتصادی، هواپیمایی مسافربری و جنگ غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر، روز دوشنبه در دفتر خود «توماس سیلر» سفیر اتحادیه اروپا در عراق را به حضور پذیرفت و با وی در خصوص روابط دوجانبه عراق و اتحادیه اروپا، اهمیت هدایت تلاش‌ها به سمت و سوی همکاری‌های بیشتر و عقد شراکت‌های اقتصادی مثمر ثمر با کشورهای اتحادیه بحث و تبادل نظر کرد.

در این بیانیه آمده است، دو طرف امکان افزایش همکاری‌ها در زمینه ناوگان هوایی مسافربری و اقدامات انجام گرفته در زمینه ازسرگیری پرواز‌های شرکت‌های عراقی در حریم هوایی اروپا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

السودانی در این نشست، همچنین موضوع همکاری با بانک‌های سرمایه‌گذاری، توسعه و بازسازی اروپا به منظور ارتقاء و تقویت سطح تخصص‌ها و حمایت از پروژه‌های بخش خصوصی برای توسعه عراق را با سفیر اتحادیه اروپا در عراق بررسی کرد.

در این بیانیه آمده است، دو طرف در این نشست اوضاع فاجعه‌بار در غزه و سیاست‌های متجاوزانه و جنایات نظامیان اشغالگر علیه غیر نظامیان بی‌گناه فلسطینی را بررسی و بر لزوم توقف تجاوزات و ارسال کمک‌ها برای فلسطینیان تاکید کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا