سیاسی

تاکید روسیه و عربستان بر یکپارچگی تلاش‌ها برای حل بحران‌ها در خاورمیانه

وزرای خارجه روسیه و عربستان در گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت یکپارچگی تلاش‌ها برای حل و فصل بحران‌های موجود در خاورمیانه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و فیصل بن فرحان همتای سعودی وی در گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت یکپارچگی تلاش‌ها برای حل و فصل بحران‌ها در خاورمیانه تاکید کردند.

به گزارش «روسیا الیوم» وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تشدید بی‌سابقه درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی و تنش در دریای سرخ، در این گفت‌وگوی تلفنی توجه خاصی به مسائل موجود در دستورکار منطقه شد.

این وزارتخانه افزود که دو طرف بار دیگر بر مواضع حمایتگرانه مشترک خود در راستای ضرورت تقویت تلاش‌های تمام اعضای مسئول جامعه جهانی برای دستیابی به حل و فصل سریع سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های شدیدی که تضعیف کننده صلح و ثبات خاورمیانه است، تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه اشاره کرد که لاوروف و بن فرحان درباره افق‌های ادامه توسعه روابط روسیه و عربستان با تمرکز بر اجرای عملی توافق نامه‌هایی که در سفر رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ریاض در ماه دسامبر 2023 به آن دست یافته شد، گفت‌وگو کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا