اقتصادی

برنامه ریزی مصر برای افزایش 8 درصدی تولید گاز طبیعی

مقامات مصری از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید گاز طبیعی این کشور در سال آینده به میزان 8 درصد خبر دادند.

میدل ایست نیوز: دولت مصر قصد دارد با کمک شرکت‌های خارجی تولید گاز طبیعی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش بلومبرگ، دولت مصر قصد دارد تولید گاز طبیعی در این کشور را در سال مالی آینده (۲۰۲۴- ۲۰۲۵) حدود ۸ درصد افزایش دهد تا بتواند میزان گاز تولیدی خود را روزانه به میانگین 5.7 میلیارد فوت مکعب برساند. هم اکنون تولید گاز این کشور 5.3 میلیارد فوت مکعب است.

بر اساس آمار و ارقام استخراج شده از داده‌های سازمانی، تولید گاز طبیعی در مصر در سال گذشته با کاهش همراه بود و با ثبت رقمی معادل 59.29 میلیارد متر مکعب به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۷ رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به صورت سالانه حدود 11.5 درصد کاهش نشان داد.

در همین ارتباط یک مقام مسئول مصری اعلام کرد انتظار می‌رود با آغاز تولید از میدان جدید در آب‌های عمیق در غرب دلتا توسط دو شرکت شل و پتروناس، تولیدات روزانه گاز به ۲۰۰ میلیون فوت مکعب برسد و افزون بر آن برخی میدان‌های گازی متعلق به شرکت‌های «انی» و «شورون» نیز فعال شوند.

گفتنی است مصر ماه گذشته به منظور جلوگیری از قطع برق، در اقدامی نادر به خرید محموله‌های گاز طبیعی مایع مبادرت کرد. این در حالی است که خرید گاز طبیعی مایع یک رویکرد و تغییر بزرگ برای کشور مصر به شمار می‌رود چرا که بعد از کشف میدان عظیم گازی «ظهر» تولید داخلی را تقویت و کشور را به صادر کننده گاز تبدیل کرد.

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا