سیاسی

تحقیقات درباره دلایل آتش سوزی‌های اربیل ادامه دارد

مسئولان عراقی درباره عمدی یا سهوی بودن آتش سوزی‌های غیر عادی شهر اربیل در شمال این کشور تحقیق می‌کنند.

میدل ایست نیوز: مسئولان عراقی درصدد هستند تا مشخص کنند آتش سوزی‌های گسترده اربیل در نتیجه سهل نگاری اتفاق افتاده یا اینکه اقدامات خرابکارانه یا جنایتکارانه بوده است.

به گزارش العربی الجدید، افزایش آتش سوزی‌ها در اربیل در بازه‌های زمانی کوتاه و وارد آمدن خسارات گسترده به بازارهای این شهر، پرسش‌ها و شک و تردید‌هایی را درباره دلایل این آتش سوزی‌ها در افکار عمومی ایجاد کرده است.

این منبع نوشت: شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، در مدت اخیر شاهد آتش سوزی‌های مکرر و گسترده‌ای در مغازه‌ها و بازارهای قدیمی آن بوده است به طوری که وقوع هفت مورد آتش سوزی بزرگ ظرف مدت یک ماه، که آخرین مورد آن آتش سوزی در بازار «قیصری»در مجاورت ارگ تاریخی اربیل بود، خسارات مادی فراوانی به جا گذاشته‌ است.

در همین زمینه، «نبز عبدالحمید» شهردار اربیل از آتش سوزی بیش از ۳۷۰ مغازه در بازار قیصریه در هفته گذشته و مهار آتش سوزی توسط تیمهای دفاع شهری و و نیروهای امنیتی و تیم‌های بهداشتی خبر داد و اعلام کرد در بازار قیصری اربیل چهار هزار مغازه و فروشگاه وجود دارد که متأسفانه بر اساس آمار اولیه آتش سوزی بیش از ۳۷۰ فروشگاه آن دچار حریق شد که این میزان تقریباً ۱۰ درصد از مساحت بازار را تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که منابع امنیتی در اربیل اعلام کردند دلایل آتش سوزی‌ها در مناطق قدیمی و بازارها هنوز مشخص نیست اما بیشتر موارد آتش سوزی‌های ثبت شده به علت خرابی سیستم‌های برق و تداخل سیم‌های برق در بازارها و مغازه‌های قدیمی بوده است و به همین علت، دولت محلی دستور داده است تا نظارت و بازرسی‌ها تشدید شود.

این منابع خاطر نشان کردند، بازرسان در دو مورد از این آتش سوزی‌ها به ارتکاب عمل مجرمانه مظنون هستند به طوری که برخی انگشت اتهام را به سوی حزب کارگران کردستان نشانه رفته‌اند در حالی که دولت اربیل آن را رد کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا