سیاسی

پینشهاد عراق برای تشکیل شورای تخصصی مبارزه با فساد در کشورهای عربی

هیئت عراقی شرکت کننده در کنفرانس کشورهای عربی برای مبارزه با فساد پیشنهاد تشکیل شورای تخصصی مبارزه با فساد در کشورهای عربی را ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس کمیته پاکدستی عراق اعلام کرد این کشور در پنجمین کنفرانس کشورهای عربی برای مبارزه با فساد، پیشنهادی مبنی بر تشکیل شورای تخصصی مبارزه با فساد در کشورهای عربی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، حیدر حنون اعلام کرد ما در پنجمین اجلاس کشورهای عضو توافقنامه عربی مبارزه با فساد، پیشنهادی مبتنی بر لزوم تشکیل شورایی از سازمان های مجری قوانین تخصصی مبارزه با فساد در کشورهای عربی همانند سازمان های مبارزه با فساد در کشورهای مختلف ارائه کردیم.

وی تصریح کرد، تشکیل این شورا از نظر مالی و اداری در اتحادیه عرب در دست بررسی است و پس از تکمیل تمام مراحل آن به تصویب خواهد رسید. این شورا افزون بر متحد کردن دیدگاهها و ایجاد زیربنای روابط و برداشتن موانع در موضوعاتی نظیر استرداد متهمان و اموال فعالیت خواهد داشت و قواعد مبادله کمک‌های حقوقی بین کشورهای عربی را تقویت خواهد کرد.

حیدر حنون درباره مسئله فلسطین نیز تاکید کرد، موضع عراق در قبال مسئله فلسطین یک موضع ثابت و مستحکم است که در سخنرانی محمد شیاع السودانی در نشست قاهره در سال 2023 نیز بر آن تاکید شد.

گفتنی است فعالیت های پنجمین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون عربی برای مبارزه با فساد به ریاست فلسطین در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره شروع به کار کرد . این کنوانسیون اقداماتی را برای جلوگیری از فساد و افزایش شفافیت و بازنگری دوره ای قوانین و اقدامات اداری مرتبط اتخاذ خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا