اقتصادی

دبی و مادرید محبوب‌ترین شهرهای مورد نظر گردشگران سعودی

عربستانی‌ها امسال در میان کشورهای عربی بیش از هر جای دیگری به شهر دبی امارات و در میان کشورهای اروپایی نیز به مادرید اسپانیا سفر کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: شرکت مسافرتی «المسافر» عربستان سعودی در جریان شرکت در نمایشگاه بازار سفرهای عربی 2024 اعلام کرد شهرهای دبی، دوحه، منامه، قاهره و استانبول از جذاب‌ترین شهرها و مقصدها برای گردشگران عربستان سعودی بوده‌اند.

به گزارش سبق، این شرکت با استناد به اطلاعات و داده‌های مربوط به ثبت رزرو بلیت‌های گردشگران در پلتفرم‌های سفر وابسته به شرکت «مسافر»، علاقه‌مندی‌ها و رویکردهای کنونی مسافران سعودی به مقصدهای داخلی و بین المللی را نمایان ساخته است که بر این اساس، دبی پایتخت امارات، دوحه پایتخت قطر، منامه پایتخت بحرین، قاهره پایتخت مصر و شهر استانبول ترکیه از برترین مقصدهای گردشگری بوده‌اند.

خالد الیحیی، نایب رئیس شرکت المسافر در این خصوص به یکی از رسانه‌های اماراتی گفت: دبی، دوحه، منامه، قاهره و استانبول همچنان از جمله جذاب‌ترین شهرها برای مسافران عربستانی به شمار می‌آیند.

وی همچنین از رویکرد و اقبال زیاد مسافران سعودی به کشورهای جنوب آسیا و خاور دور خبر داد و افزود توکیو، سنگاپور و بانکوک از جمله مقصدهایی بوده‌اند که شاهد افزایش تقاضا از سوی مسافران سعودی هستند.

این منبع افزود در میان پایتخت‌های اروپایی، نیز مادرید اسپانیا و آمستردام هلند به عنوان مقصدهای محبوب گردشگران سعودی در چهار ماه اول سال 2024 بوده‌اند.

در همین حال در سطح داخلی در کشور نیز همچنان مکه حرف اول و پس از آن ریاض، جده و الخبر و ابها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منبع
سبق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا