اقتصادیسیاسی

تاکید وزارت بازرگانی عراق بر رعایت استاندارهای کشور در واردات کالا

وزیر بازرگانی عراق در دیدار با شماری از تجار ایرانی، بر رعایت استانداردهای عراق در واردات کالا به کشور و تلاش برای توسعه مبادلات تجاری با ایران تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: اثیر الغریری وزیر بازرگانی عراق، امروز چهارشنبه (8 مه) بر رعایت استانداردهای عراق در واردات کالا به کشور و تلاش برای توسعه مبادلات تجاری با ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت بازرگانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الغریری در تهران پایتخت ایران، با شماری از تجار ایرانی، برای ایجاد فرمول‌های جدید کار در عراق از طریق گفت‌وگو و رایزنی با مقامات عراقی در راستای دستیابی به راه حل‌های ریشه‌ای برای از بین بردن موانع و مشکل‌هایی که بر سر راه آنها برای فعالیت‌های تجاری و اجرای پروژه‌ها به ویژه مسائل مربوط به واگذاری و استحقاقات مالی پروژه‌های پیشین قرار دارد، گفت‌وگو کرد.

وی افزود که شماری از پروژه‌ها با همکاری ایران انجام شده اما پروژه‌های عقب مانده بسیاری وجود دارد که علت عدم انجام آن، عدم پایبندی شرکت‌های ایرانی در اجرای آن‌ها بر اساس زمان‌بندی و مشخصات مورد توافق در بندهای قرارداد‌ها، عدم تداوم فراهم کردن محصولات با کیفیت اولیه با ورود غیر مجاز کالاها از مرز‌ها و پیامد‌های اپیدمی کرونا است.

وزیر بازرگانی عراق بر آمادگی این وزارتخانه در نزدیک کردن نظرات شرکت‌های ایرانی دارنده پروژه‌های راهبردی در داخل عراق، با طرف‌های عراقی از طریق شنیدن درخواست‌های آن‌ها و تسهیل اقداماتی که در راستای منافع دو کشور باشد، تاکید کرد.

الغریری همچنین بر ضرورت رعایت استانداردهای عراق در واردات کالا به کشور و تلاش برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین بغداد و تهران در راستای اجرای دستورات دولت عراق مبنی بر ارتباط با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه از جمله ایران، تاکید کرد.

وی در پایان از شرکت‌های ایرانی خواست تا از طریق سفارتخانه‌ها و مراکز تجاری فعال در بغداد، هماهنگی های لازم را برای برگزاری نشست مشترک در بغداد، با بانک مرکزی و دیگر بانک‌های عراقی در راستای ایجاد راه حل‌ها برای مشکلات نقل و انتقالات مالی انجام دهند تا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی ارتقا یابد و روابط اقتصادی و تجاری به طوری که منافع متقابل دو کشور را تامین کند، تقویت شود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا