سیاسی

بررسی تامین امنیت پروژه‌های اقتصادی در نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق

شورای وزارتی امنیت ملی عراق، طرح‌های آماده شده برای تامین امنیت پروژه‌های اقتصادی استراتژیک و توسعه‌ای در بغداد و سایر استان‌ها و تامین امنیت آن و کارکناش را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این دیدار آخرین تحولات اوضاع امنیتی در سراسر کشور و مسائل مطرح شده در دستور کار برای تقویت امنیت و ثبات و اطلاع از مهم ترین نیازها برای موفقیت آمیز بودن فعالیت امنیتی و اطلاعاتی واحدهای امنیتی مختلف بررسی شد.

همچنین در این دیدار، استراتژی امنیت ملی 2024-2028 که براساس معیارهای مورد نظر آماده شده تا منسجم و همگام با برنامه دولت باشد، تصویب شد تا برای تصویب در هیئت دولت به آن ارجاع شود.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق، طرح های آماده شده برای تامین امنیت پروژه های اقتصادی استراتژیک و توسعه ای در بغداد و سایر استان ها و تامین امنیت آن و کارکناش را با توجه به اهمیتی ویژه ای که برای دولت و رویکرد آن در تحقق توسعه پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد، بررسی کرد.

این شورا با معافیت نیروهای مرزبانی اقلیم کردستان عراق از عوارض گمرکی فروش نظامی موافقت کرد تا تامین سلاح این نیروها از طریق وزارت دفاع دولت فدرال صورت گیرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا