سیاسی

هشدار مصر و سازمان ملل درباره‌ پیامدهای حمله نظامی به رفح

رئیس جمهور مصر و دبیرکل سازمان ملل درباره پیامدهای انسانی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگوی تلفنی درباره پیامد‌های حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار دادند.

به گزارش «روسیا الیوم» احمد فهمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر، گفت که السیسی و گوترش در این گفت‌وگو آخرین تلاش‌های مصر برای دستیابی به آتش‌بس و توافق در آتش‌بس موقت در نوار غزه را بررسی کردند.

فهمی افزود که دو طرف بر اهمیت موفقیت کمک‌های میانجیگری حال حاضر در تلاش برای دستیابی به راه حلی برای این اوضاع بحرانی و ممانعت از گسترش دامنه درگیری در نوار غزه، تضمین ورود مستمر، بدون مانع، فوری و کامل کمک‌های امدادی به سراسر نوار غزه به ویژه با فروپاشی سازمان بشردوستانه و در معرض خطر گرسنگی و بیماری‌های واگیردار قرار گرفتن تاکید کردند.

رئیس جمهور مصر و دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کردند که این امر نیازمند تداوم حمایت کامل از کار آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) است که نقش محوری در حمایت از ملت فلسطین ایفا می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود که در این گفت‌وگو درباره پیامد‌های بزرگ انسانی عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح فلسطین که مانع جدی در مقابل عملیات خروج زخمی‌ها و بیماران برای درمان و ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی به شمار می‌آید، هشدار داده شد.

به گفته فهمی، ضرورت اقدام برای تضمین حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود از طریق به رسمت شناختن کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی در راستای جلوگیری از تشدید درگیری و برقراری ثبات و همزیستی میان ملت‌های منطقه از دیگر محور‌های گفت‌وگوی دو طرف بوده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا