سیاسی

شکری و بلینکن، پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به رفح را بررسی کردند

وزرای خارجه مصر و امریکا طی مکالمه‌ای تلفنی به بررسی آخرین تحولات غزه از جمله پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به رفح پرداختند.

میدل ایست نیوز: سامح شکری، وزیر خارجه مصر و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا درباره اوضاع غزه و عملیات رژیم صهیونیستی در رفح رایزنی کردند.

به گزارش سی ان ان، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که دو طرف طی مکالمه ای تلفنی به بررسی آخرین تحولات مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا و بازداشت شدگان در قاهره پرداختند.

وی افزود که شکری بر لزوم دستیابی به آتش بس در اسرع وقت تاکید کرد و دو طرف بر سر تشویق طرف‌ها برای انعطاف‌پذیری بیشتر و تلاش‌های لازم برای دستیابی به توافق آتش‌بس و اجازه ورود کمک‌ها به صورت کامل و پایدار تاکید کرد.

احمد ابو زید گفت که وزیر خارجه مصر مجددا بر خطرات عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه رفح و پیامدهای انسانی فاجعه بار آن بر بیش از 1.4 میلیون فلسطینی و عواقب امنیتی آن برای ثبات و امینت منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه امریکا نیز بر مخالفت قاطعانه با کوچاندن اجباری فلسطینیان به خارج از سرزمین خود تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر اشاره کرد که شکری و بلینکن پیامدهای عملیات نظامی رژیم صهیونیستی و کنترل بر گذرگاه رفح در طرف فلسطین و خطرات تداوم این وضع را بررسی و بر سر تداوم رایزنی و هماهنگی از نزدیک برای پیشبرد طرف ها به سمت آتش بس فراگیر در غزه و جلوگیری از بحران انسانی در غزه توافق کردند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا