اقتصادیخبر اولسیاسی

مجوز ترکیه به شرکت‌ها برای صادرات از طریق کشور ثالث به اراضی اشغالی فلسطین

یک منبع در وزارت بازرگانی ترکیه گفت که آنکارا به مدت سه ماه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به صادرات سفارش‌هایی که از قبل با رژیم صهیونیستی از طریق یک کشور ثالث قرارداد بسته‌اند، ادامه دهند.

میدل ایست نیوز: یک منبع در وزارت بازرگانی ترکیه، گفت که کاهش ممنوعیت صادرات ترکیه به رژیم صهیونیستی «ممکن نیست»، اما آنکارا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به انجام سفارش‌هایی که از قبل با رژیم صهیونیستی از طریق یک کشور ثالث قرارداد بسته‌اند، برای مدت سه ماه ادامه دهند.

به گزارش العربیه، در سندی که خبرگزاری «رویترز» به آن دست یافته، اشاره شده است که وزارت بازرگانی ترکیه برای شرکت‌هایی که به رژیم صهیونیستی صادرات می‌کنند مهلتی سه ماهه تعیین کرده است.

گفتنی است که آنکارا از هفته گذشته تجارت از این کشور با رژیم صهیونیستی را ممنوع اعلام کرده است.

در همین راستا، عمر بولاط، وزیر بازرگانی ترکیه، گفت که ادعاهای تل‌آویو مبنی بر کاهش تحریم تجاری آنکارا با رژیم صهیونیستی «خیال‌پردازی محض» است و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

وزیر بازرگانی ترکیه در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که تحریم تجاری اعمال شده از سوی ترکیه علیه رژیم صهیونیستی تا زمانی که آتش‌بس دائمی در غزه حاصل نشود و جریان کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تامین نشود، به قوت خود پابرجا خواهد ماند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، پیش از این گفت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده و بسیاری از محدودیت‌های تجاری که بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده بود را برداشته است.

گفتنی است که آنکارا اخیرا تصمیم گرفت روابط تجاری از جمله واردات و صادرات خود از و به مقصد اراضی اشغالی فلسطین شامل تمامی محصولات را متوقف کند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا