سیاسی

تمکین اتحادیه میهنی کردستان از رای دادگاه فدرال

اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد از رای دادگاه فدرال درباره متوقف شدن روند انتخابات اقلیم تمکین می‌کند و آن را الزام‌آور می‌داند.

میدل ایست نیوز: اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد تصمیم دادگاه فدرال عراق را در خصوص متوقف شدن روند انتخابات در اقلیم کردستان را برای خود الزام‌آور می‌داند.

به گزارش الفرات نیوز، غیاث سورچی ضمن اشاره به شفاف بودن موضع اتحادیه میهنی در خصوص انتخابات پارلمانی تصریح کرد: پایان ماموریت شورای کمیسیون (انتخابات) در ژوئیه آینده خواهد بود و انتخاب شورای جدید مستلزم زمان بیشتری خواهد بود اگرچه ملاحظاتی در مورد این تصمیم وجود دارد اما ما به تصمیم دادگاه فدرال متعهد و پایبند خواهیم بود، به ویژه اینکه رویکردهای متعددی مد نظر قرار گرفته است و دیدگاه اتحادیه میهنی مبتنی بر آن است که موضوع تعویق انتخابات به اهمیت حضور حزب دموکرات کردستان در انتخابات مربوط می شود.

سورچی در ادامه افزود: اختلافات و تفرقه در داخل کردها صرفا به اختلاف بین ما و حزب دموکرات محدود نیست بلکه  به حزب دموکرات با همه احزاب کردی نیز مربوط است چرا که نظر همه احزاب کردی در مورد پرونده  «کوتا» (سهمیه بندی و اختصاص کرسی به اقلیت‌ها) روشن و واحد است.

وی تاکید کرد: ما تصمیم دادگاه فدرال را نقض نکرده ایم و درهای ما به روی هر نهاد، حزب یا ائتلافی باز است و از کار و فعالیت با هر طرفی که به نفع مصالح و منافع عمومی به دور از حزب‌گرایی و گروه‌گرایی فعالیت می‌کند؛ استقبال می‌کنیم  و ممکن است به خاطر اقلیم کردستان و منافع عمومی از برخی حقوق خود چشم‌پوشی کنیم.

گفتنی است سه شنبه گذشته، دادگاه عالی فدرال حکمی را در خصوص سیستم ثبت نام و تایید فهرست‌های نامزدهای انتخابات شماره (7) پارلمان اقلیم کردستان عراق در سال 2024 صادر کرد و به فاصله یک روز پس از این تصمیم بود که  هیأت کمیساریای کمیسیون عالی مستقل انتخابات تصمیم گرفت مراحل فنی و مالی انتخابات پارلمان کردستان را تا زمان حل و فصل پرونده در حال بررسی در دادگاه عالی به حال تعلیق درآورد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا