خبر اولسیاسی

شورای امنیت خواستار تحقیق فوری و مستقل درباره گورهای دسته‌جمعی در غزه شد

شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحقیق فوری و مستقل و فراگیر درباره گزارش‌های مربوط به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه شد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحقیق فوری و مستقل و فراگیر درباره گزارش‌های مربوط به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه شد.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه رسمی شورای امنیت که روز جمعه منتشر شده، اعضای شورای امنیت نسبت به گزارش‌های کشف گورهای دسته‌جمعی در اطراف بیمارستان ناصر و الشفاء نوار غزه ابراز نگرانی عمیق کرده‌اند.

در این بیانیه بر ضرورت بازپرسی درباره هرگونه نقض قوانین بین‌المللی تأکید شده است.

شورای امنیت همچنین خواستار اجازه یافتن تیم‌های تحقیقاتی بدون هرگونه مانعی برای انجام تحقیقات و مشاهده میدانی این گورها در غزه شده است.

این شورا خواستار تحقیق فوری و مستقل و مفصل و فراگیر و شفاف و بی‌طرفانه درباره این گورهای دسته‌جمعی شده و بر اهمیت ارائه اطلاعات لازم به خانواده‌ها درباره سرنوشت مفقودان تأکید کرده است.

روز سه‌شنبه، شورای امنیت به درخواست الجزایر جلسه‌ای پشت درهای بسته برای بررسی گزارش‌های مربوط به کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه که دربردارنده صدها جسد است که اکثرا زن و کودک هستند برگزار کرد.

شورای حکومتی غزه در 8 مه گذشته اعلام کرد که تاکنون 7 گور دسته‌جمعی در اطراف بیمارستان‌هایی که رژیم صهیونیستی به آنها حمله کرده یافته که دست‌کم 520 جسد از آنها بیرون آمده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا