اقتصادی

وزیر نفت عراق: در مرحله تازه مناقصه‌های سرمایه‌گذاری، تمرکز بر تولید گاز است

وزیر نفت عراق تاکید کرد دور جدید اعطای مجوزهای سرمایه‌گذاری روی میادین گازی متمرکز بوده و با شفافیت بسیار بالایی انجام گرفت.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق با اشاره به حمایت نخست وزیر عراق از صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری تصریح کرد اغلب مجوزها روی میادین گازی با هدف حمایت از نیروگاه‌های برق متمرکز است و رقابت بین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در میادین گازی و نفتی با شفافیت بالایی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزیر نفت عراق تصریح کرد حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق  در مراسم اعلام پنجمین و ششمین دور تکمیلی مجوزها، حمایت بزرگی از فعالیت‌های وزارت نفت عراق به شمار می‌آید.

وی افزود: وزارت نفت مصمم است که این دور از سرمایه گذاری را تا پایان انجام دهد و با توجه به آنکه بسیاری از سرمایه گذاری‌ها به بخش گاز و افزایش مقادیر گاز مورد نیاز شبکه سراسری و نیروگاه‌ها مربوط می‌شود، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به آن اهتمام ویژه‌ای دارد.

وزیر نفت عراق در پایان خاطر نشان کرد، تاکنون اقدامات و رویه‌ها به شکل درستی پیش رفته و فرآیند‌های رقابت نیز با شفافیت بالایی انجام شده است و شرکت‌های حاضر برای سرمایه گذاری نیز با ضوابط مشخصی مراحل صلاحیت را طی کرده‌اند ضمن آنکه یک شرکت مشاوره‌ای هم در انتخاب شرکت‌ها و تعیین صلاحیت آن‌ها نقش بسزای داشته است.

نخست وزیر عراق با حضور در مراسم پنجمین و ششمین دور صدور مجوزها در مجموع از ۲۹ پروژه میادین گازی و نفتی در ۱۲ استان رونمایی کرد.

در همین حال دولت عراق انتظار دارد از طریق این دو دور سرمایه گذاری، روزانه بیش از ۳۴۵۹ میلیون فوت مکعب گاز و بیش از یک میلیون بشکه نفت به دست آورد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا