اقتصادی

اعزام 5 هزار کارگر فصلی مصری به یونان

وزارت مهاجرت یونان اعلام کرد که ۵ هزار کارگر فصلی مصری برای کار در زمینه کشاورزی در تابستان سال جاری، به این کشور وارد می‌شوند.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت یونان خبر داد که آتن برای کار در مشاغل موقت کشاورزی و بر اساس توافق امضا شده در سال 2022 با مصر، در راستای مقابله با کمبود کارگران، در تابستان سال جاری پذیرای 5 هزار کارگر فصلی مصری خواهد بود و از این افراد برای کار در مشاغل موقت کشاورزی استفاده خواهد کرد.

به گزارش «العربی الجدید»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو کشور موافقت کردند که این توافقنامه «مفید برای دو طرف»، به بخش‌های زیرساختی و گردشگری گسترش یابد.

دیمیتریس کاریدیس وزیر مهاجرت یونان، در دیدار با حسن شحاته وزیر کار مصر، در قاهره گفت که دو کشور برای مقابله با چالش‌های مهاجرت غیرقانونی در منطقه بر تقویت همکاری تاکید کردند.

از طرفی دیگر شحاته در بیانیه‌ای اعلام کرد که فهرستی از کارگران فصلی کشور برای کار در زمینه کشاورزی در فصل تابستان 2024، آماده کرده و اولین فهرست را به کنسولگری یونان در قاهره ارسال کرده و منتظر انجام اقدامات اجرایی آن است.

وی اشاره کرد که وزیر مهاجرت یونان متعهد شده است که به سرعت اقدامات سفر کارگران مصری را انجام دهد و بررسی‌ها را برای مدت زمان کار فصلی از 9 ماه تا 24 ماه را به عمل بیاورد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا