سیاسی

دعوت رسمی السودانی به تونس

وزیر امور خارجه تونس در دیدار با نخست وزیر عراق ضمن بررسی تحولات منطقه از جمله اوضاع سرزمین‌های اشغالی، از وی رسما برای سفر به تونس دعوت به عمل آورد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق روز شنبه در دفتر خود در بغداد میزبان نبیل عمار وزیر خارجه تونس و هیات همره وی بود.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، نبیل عمار وزیر خارجه تونس در این دیدار سلام و درود قیس سعید رئیس جمهور و احمد الحشانی نخست وزیر تونس را به السودانی ابلاغ کرد.

نخست وزیر عراق نیز ضمن خوشامدگویی به وزیر خارجه تونس این سفر را به منزله آغاز فعال سازی پرونده های مشترک بین دو کشور قلمداد کرد و برگزاری هفدهمین اجلاس سه روزه کمیته مشترک عراق و تونس در بغداد پایتخت عراق را که قرار است در آن 18 یادداشت تفاهم بین دو کشور امضا شود ؛ تبریک گفت.

السودانی در این دیدار بر استقبال عراق از شرکت های تونسی برای فعالیت در زمینه های مختلف و همچنین اهمیت تقویت روابط در مبادلات تجاری، آموزشی و گردشگری تاکید کرد.

در این دیدار همچنین موضع اصولی عراق و تونس در خصوص تحولات اراضی اشغالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نخست وزیر عراق تاکید کرد هر چه موضع اعراب منسجم تر و قوی تر باشد، در کاهش درد و رنج فلسطینیان موثرتر خواهد بود .

دو طرف بر ضرورت اتخاذ موضع بین المللی در قبال محکومیت جنایات نسل کشی غیر نظامیان در غزه و تلاش برای پایان دادن به این جنگ خونین بیش از هفت ماهه تاکید کردند.

از سوی دیگر ، نبیل عمار نیز با قدردانی از مواضع عراق در قبال تونس در ده سال گذشته، بر تمایل دولت کشورش برای گسترش افق های همکاری بین دو کشور برادر در همه زمینه ها تاکید کرد.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا