سیاسی

عبدالله بن زاید: نتانیاهو صلاحیت دعوت از امارات برای اداره غزه را ندارد

امارات متحده عربی اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دعوت از امارات برای مشارکت در اداره غزه را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: امارات متحده عربی اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دعوت از امارات برای مشارکت در اداره غزه را محکوم کرد.

به گزارش «اسکای نیوز» «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که امارات اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درباره دعوت از امارات برای مشارکت در اداره غیر نظامی نوار غزه در اشغال اسرائیل را محکوم می‌کند.

وی افزود: دولت امارات تأکید می‌کند که نخست‌وزیر اسرائیل هیچ‌گونه صلاحیت قانونی ندارد که به وی حق برداشتن چنین گامی را بدهد و امارات حاضر به کشیده شدن به هر طرحی که هدف از آن فراهم کردن پوشش سیاسی برای حضور اسرائیل در نوار غزه باشد کشیده نخواهد شد.

وزیر خارجه امارات افزود: وقتی کشور فلسطین متناسب با آمال و خواسته‌های ملت فلسطین تشکیل شود و دولتی پاکدست و شایسته و مستقل در آن بر سر کار آید، آن‌گاه امارات برای ارائه هرگونه حمایت از آن آمادگی کامل دارد.

بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی در پاسخ به پرسشی در خصوص آینده غزه گفته بود که غزه پس از جنگ توسط غیرنظامیان در غزه اداره خواهد شد، یعنی کسانی که به دنبال نابودی اسرائیل نیستند و احتمالاً این کار با کمک امارات متحده عربی، عربستان سعودی و «سایر کشورهایی که به دنبال صلح و ثبات هستند»، انجام خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا