سیاسی

نبیه بری: برای برقراری آتش‌بس در جنوب لبنان، طرح امریکا را ترجیح می‌دهیم

رئیس مجلس نمایندگان لبنان ضمن هشدار درباره پیامدهای تداوم جنگ در غزه و جنوب لبنان، از ترجیح طرح امریکا بر پیشنهادها و طرح فرانسه برای برقراری آرامش در جبهه جنوب خبر داد.

میدل ایست نیوز: نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، بر اتکا به طرح و ابتکار امریکا، که آموس هوکشتاین فرستاده جو بایدن آن را هدایت می‌کند، برای بازگرداندن آرامش به مرز های لبنان و فلسطین اشغالی تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، منابع نزدیک به نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان به نقل از او اعلام کردند که لبنان به گونه‌ای با کارت فرانسه بازی می‌کند که اسباب رنجش فرانسوی‌ها را فراهم نکند اما در عمل متکی به طرح امریکا و در انتظار بازگشت دوباره آموس هوکشتاین به منطقه است.

این منابع به نقل از نبیه بری اعلام کردند، جنگی که به شکل کنونی در جنوب لبنان در جریان است، به نظر نمی‌رسد افق روشنی داشته باشد و او نمی‌داند که چگونه این جنگ پایان خواهد یافت همچنان که جنگ غزه هم چشم‌انداز نامعلومی دارد.

این منابع خاطر نشان کردند نبیه بری نگرانی عمیق خود را از میزان ویرانی‌ها در طول مرزهای جنوبی که طبق برآورد‌ها خسارات شدیدی به آن وارد شده است ابراز کرده است.

نبیه بری همچنین از این مسأله اظهار نگرانی کرده که ممکن است شرایطی که در جنگ ۲۰۰۶ وجود داشت از نظر بازسازی دیگر تکرار نشود، به این معنی که از این به بعد لبنان با معضلی به نام عدم دریافت بودجه برای بازسازی ویرانی‌ها روبرو ست.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا