اجتماعی

استفاده عربستان از تاکسی پرنده و پهپاد در حج امسال

عربستان سعودی قصد دارد در مراسم حج امسال از تاکسی‌های پرنده و پهپاد استفاده کند.

میدل ایست نیوز: وزیر حمل و نقل عربستان سعودی با تاکید بر ضرورت آمادگی برای استفاده از فناوری‌های روز، اعلام کرد در مراسم حج امسال از تجربه استفاده از «تاکسی پرنده» و «پهپاد» در موسم حج امسال بهره گرفته خواهد شد.

به گزارش العربیه، صالح الجاسر، وزیر حمل و نقل و خدمات لجستیک عربستان سعودی اعلام کرد: ما الگوها و مدل‌های حمل ‌و نقل مدرن مانند «تاکسی‌های پرنده»، «پهپادها» و موارد دیگر را در موسم حج امسال آزمایش خواهیم کرد.

وی با اشاره به رقابت بسیاری از شرکت‌های تخصصی برای عرضه یک محصول کاربردی در عرصه حمل و نقل ظرف سال‌های آینده، خاطر نشان کرد: تجربه کردن این وسایل و فناوری‌ها مهم است چرا که الگوهای جدید و مدرن و در عین حال کاربردی و اجرایی حمل و ‌نقل به شمار می‌آیند.

این وزیر سعودی بر لزوم آمادگی برای آشنایی با این فناوری‌ها و متناسب نمودن آن با فضای موجود و شرایط عملیاتی کردن آن در چنین مواقعی، تاکید کرد موسم حج بیشترین شانس و سهم را برای اجرایی کردن این طرح‌ها دارد.

گفتنی است اداره کل آمار عربستان سعودی اعلام کرد تعداد کل حجاج در سال ۱۴۴۴ هجری قمری به 1.84 میلیون حاجی خواهد رسید که از این تعداد 1.66 میلیون حاجی از خارج از کشور و از طریق گذرگاه‌های مختلف وارد عربستان شده‌اند و تعداد حجاج داخلی هم به 184 هزار حاجی رسیده است

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا