سیاسی

بررسی چالش‌های امنیتی در دیدار مقامات عربستان با مقام ارشد نظامی امریکا

فرماندهی مرکزی امریکا پس از سفر فرمانده ستاد مرکزی ارتش خود به عربستان سعودی بیانیه‌ای در این خصوص منتشر و بر تداوم همکاری‌های امنیتی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ژنرال مایکل اریک کورلا، از مقامات نظامی فرماندهی مرکزی امریکا در سفر به  عربستان سعودی با فرماندهان نظامی این کشور و دیپلمات‌های ارشد امریکایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش الحره، در بیانیه صادر شده از سوی فرماندهی مرکزی امریکا، آمده است، کورلا در این سفر با سرلشکر اول ستاد فیاض بن حامد الرویلی رئیس ستاد کل ارتش عربستان و دیگر مقامات ارشد نظامی این کشور، نگرانی های مشترک امنیتی در منطقه، اوضاع کمک های بشردوستانه به نوار غزه و فرصت های بیشتر برای مشارکت در فناوری های دفاعی مبتکرانه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که ژنرال کورلا همچنین با مایکل راتنی سفیر امریکا در عربستان سعودی و استفان فاگن سفیر امریکا در یمن دیدار و با آنها چالش های امنیتی کنونی در منطقه را با تمرکز ویژه بر حملات انصار الله یمن در دریای سرخ و خلیج عدن مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در این بیانیه به نقل از کورلا تاکید شده است، نیروهای مسلح پادشاهی سعودی یک شریک امنیتی مهم در منطقه برای امریکا هستند چرا که ما چالش‌های امنیتی منطقه‌ای را از طریق سازمان‌ها و قابلیت‌های تعامل پذیر حل می‌کنیم. ما بر اساس شراکت مستقیم نظامی با سابقه ای بیش از هفتاد سال، به همکاری برای دستیابی به اهداف مشترک خود ادامه می دهیم.

گفتنی است این دیدار بخشی از سفر ژنرال کورلا به چندین کشور در حوزه مسئولیت فرماندهی مرکزی امریکا است که در بحبوحه تنش های امنیتی در منطقه در نتیجه جنگ غزه انجام می شود.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا