اقتصادی

وزارت نفت عراق:
قراردادهای امضاشده با شرکت‌های نفتی مانع اصلی ازسرگیری صادرات نفت اقلیم است

سخنگوی وزارت نفت عراق تأکید کرد که ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان مشروط به یافتن راه حلی برای قراردادهای امضاشده با شرکت‌های نفتی است.

میدل ایست نیوز: عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق، بر نیاز به رایزنی بیشتر برای حل مشکلات فنی، مالی، قراردادی و قانونی با شرکت‌های نفتی فعال در اقلیم کردستان عراق پیش از ازسرگیری صادرات نفت از بندر جیهان ترکیه، تاکید کرد.

به گزارش «رووداو» جهاد گفت که دولت و وزارت نفت، تمایل خود برای حل مشکلات ناشی از تعلیق صادرات و ازسرگیری صادرات نفت را ابراز کرده‌اند.

وی گفت که قراردادهای شرکت‌های فعال در اقلیم کردستان قراردادهای شراکتی هستند که با قراردادهای امضا شده توسط وزارت نفت که قراردادهای خدماتی هستند، متفاوت است و افزود: باید به قانون اساسی و دستورالعمل‌های دولت پایبند باشیم.

سخنگوی وزارت نفت عراق خاطر نشان کرد که گفت‌وگو درباره یافتن راه حل، از طریق قوانین و دستورالعمل‌ها با اقلیم کردستان و شرکت‌های فعال ادامه دارد اما این مسأله تا کنون به جایی نرسیده و به بررسی بیشتر نیاز دارد.

جهاد درباره ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که مانعی برای این موضوع وجود ندارد و ترکیه مخالفتی با این موضوع ندارد و آماده دریافت محموله‌های نفتی از عراق است.

وی گفت: مشکل در شرکت‌ها و چگونگی حل این معضل با آنها است. نمی‌توان قدمی رو به جلو برداشت که بر اساس قانون اساسی و قوانین و دستورالعمل‌ها نباشد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا