اقتصادی

امضای توافقنامه توسعه میدان نفتی «الطوبه» در بصره

توافقنامه توسعه پروژه میدان نفتی یکپارچه «الطوبه» در بصره با حضور وزیر نفت عراق امضا شد.

میدل ایست نیوز: توافقنامه عراق با کنسرسیوم چینی عراقی برای توسعه پروژه میدان نفتی یکپارچه «الطوبه» با ظرفیت 200 هزار بشکه در روز و بهره‌برداری 50 میلیون فوت مکعب گاز در حضور حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق امضا شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حیان عبدالغنی با اشاره به اقدامات گسترده وزارت نفت برای اجرای مصوبات برنامه دولت درخصوص پروژه‌های یکپارچه، گفت که توافقنامه با دو شرکت جیو جید چین و کرسنت بصره عراق امضا شد.

این دو شرکت قرار است پالایشگاهی نیز با ظرفیت 200 هزار بشکه در روز و یک کارخانه پتروشیمی با ظرفیت تولید 800 تن پلی اتلین و پلی پروپین در سال علاوه بر کارخانه کود و دو نیروگاه برق احداث کنند.

وزیر نفت عراق اشاره کرد که این پروژه از پروژه‌های یکپارچه است و اقدامی کمی و کیفی برای اقتصاد ملی خواهد بود و فرصت های شغلی برای اهالی منطقه نزدیک به میدان در الزبیر و بصره فراهم می کند.

از طرفی دیگر مدیرعامل شرکت نفت بصره گفت که این پروژه میزان تولید نفت و بهره برداری از گاز را افزایش می‌دهد.

معاون مدیرکل شرکت نیز گفت که این پروژه 1200 مگاوات برق از طریق 2 نیروگاهی که احداث می شود تامین خواهد کرد که یکی از آن دو نیروگاه با سوخت 800 مگاوات تولید می‌کند و دیگر با استفاده از انرژی خورشیدی 400 مگاوات برق تولید خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا