سیاسی

بارزانی: اخیرا گام‌های خوبی برای اعتمادسازی میان بغداد و اربیل برداشته شده است

رئیس اقلیم کردستان عراق در کنفرانسی درباره تغییرات آب و هوایی، گفت که در هفته‌های اخیر گام‌های خوبی برای بازیابی اعتماد میان بغداد و اربیل برداشته شده است.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، امروز یکشنبه (12 مه)، از دولت فدرال عراق خواست که برای مقابله با تغییرات اقلیمی و پایان تاثیرات منفی آن در اقلیم بودجه‌ کافی اختصاص دهد.

به گزارش «رووداو»، بارزانی که در کنفرانسی درباره تغییرات آب و هوایی در اربیل سخنرانی می‌کرد، گفت که عراق به شدت از تغییرات آب و هوایی تاثیر گرفته است به طوری که بر اساس آخرین داده‌های سازمان ملل، عراق در میان کشورهای جهان تاثیر پذیرفته از تغییرات اقلیمی، در جایگاه پنجم قرار گرفته و سالانه 100 کیلومتر مربع از زمین‌های کشاورزی عراق خشک و به بیابان تبدیل می‌شود.

وی افزود که عراق و اقلیم کردستان بیش از هر کشور دیگری به اقدام فوری، برنامه‌ریزی و راهبردهای آنی و کوتاه مدت و بلند مدت نیاز دارند تا با خطرات تغییرات اقلیمی مقابله کنند و راه را بر پیامد‌ها و فجایع ناشی از آن ببندند.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه بر ضرورت اختصاص بودجه لازم برای این امر و وجود نهادهای ویژه دارای صلاحیت و امکانات بیشتر تاکید کرد.

وی گفت که در هفته‌های اخیر گام‌های خوبی برای بازیابی اعتماد و اتفاق نظر بر سر یک نقشه راه ملی در عراق برداشته شده و افزود که این گام‌ها تأثیر سازنده‌ای بر روابط بغداد و اربیل و نیز با کشورهای منطقه خواهد داشت که به نفع عراق خواهد بود.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا