اجتماعیسیاسی

اتحادیه اروپا خواستار افزایش حضور دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های اروپایی شد

نماینده اتحادیه اروپا در عراق ابراز امیدواری کرد که روند همکاری با عراق در زمینه‌های تجارت بین‌المللی افزایش یابد و حضور دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های اروپایی بیشتر شود.

میدل ایست نیوز: توماس سایلر سفیر اتحادیه اروپا در عراق، ضمن اشاره به اینکه در توافق با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، بر ضرورت افزایش و تشدید همکاری در تمام حوزه‌ها تاکید شده، پیشنهاد جذب بیشتر دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های اروپایی را مطرح کرد.

به گزارش «الصباح»، سایلر به مناسب روز اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا و عراق در بخش‌های توسعه بخش خصوصی، ایجاد فرصت اشتغال، تامین اجتماعی و آموزش، مبارزه با فساد و حقوق بشر و جامعه مدنی همکاری می‌کنند.

وی همچنین به حمایت از عراق به واسطه نمایندگی مستشاری متخصص در اصلاحات امنیت شهری پلیس و دستگاه قضایی برای تحقق منافع بزرگ برای ملت عراق بدون آنکه آداب و رسوم آن‌ها نادیده گرفته شود، اشاره کرد.

نماینده اتحادیه اروپا در عراق ابراز امیدواری کرد که سرعت همکاری عراق با اتحادیه در زمینه‌های تجارت بین‌المللی و فعالیت‌های تجاری به عنوان هدف اصلی سیاست خارجه اتحادیه اروپا، افزایش یابد.

سایلر افزود که تقویت همکاری عراق با جامعه جهانی موجب سرمایه گذاری بیشتر کشورها و شرکت‌های خارجی خواهد شد و این موضع تنها به تامین مالی خارجی مربوط نمی‌شود بلکه به نوآوری در اقتصاد و سیستم مالی عراق مربوط می‌شود تا با استانداردهای بین‌المللی منطبق و موجب جذب سرمایه بیشتر شود.

نماینده اتحادیه اروپا در عراق در پایان به تمایل این اتحادیه به ارتباط بیشتر دانشجویان عراقی با دانشجویان اروپایی با هدف ساخت آینده روشن در کنار یکدیگر، اشاره کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا