اقتصادی

خودکفایی عراق در تولید گاز مایع و آغاز صادرات آن

وزارت نفت عراق از خودکفایی کشور در تولید گاز مایع و آغاز صادرات آن خبر داد و تاکید کرد که تمرکز این وزارتخانه افزایش تولید گاز است.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق امروز یکشنبه (12 مه)، اعلام کرد که کشور در تولید گاز مایع به خودکفایی رسیده و به صادرات مازاد آن را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق ضمن اعلام آنکه وزارت نفت به دنبال این است که تولید ملی به ویژه هیدروکربن‌ها و گاز‌های زیرزمینی را به حداکثر برساند، اشاره کرد که 22 شرکت جهانی بر سر پروژه‌های توسعه این میادین، رقابت می‌کنند.

وی افزود که اغلب بلوک‌های اکتشافی کاندید رقابت، بلوک‌های اکتشافی گازی هستند که در نتیجه این امر از بخش انرژی در عراق حمایت خواهد کرد.

جهاد تاکید کرد که عراق در تولید گاز مایع به خودکفایی رسیده و مازاد آن را به خارج از کشور صادر کرده است و این گام مهمی برای تقویت اقتصاد ملی عراق به شمار می‌آید.

وی افزود که در دوره گذشته تلاش دولت بر تشدید عملیات اکتشافی متمرکز بوده که این موضوع منجر به حداکثر رساندن ذخایر نفتی عراق می‌شود.

سخنگوی وزارت نفت عراق ابراز امیدواری کرد که ذخایر نفتی عراق در مدت زمان پیش رو به بیش از 160 میلیارد بشکه افزایش یابد و گفت که این امر نقش عراق در بازار جهانی نفت را تقویت می‌کند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا