سیاسی

عراق و سوریه یادداشت همکاری امنیتی مشترک امضا کردند

وزیر کشور عراق از امضای یادداشت همکاری امنیتی مشترک با سوریه شامل 5 محور خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق امروز یکشنبه از امضای یادداشت همکاری امنیتی مشترک با سوریه شامل 5 محور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد خالد الرحمون، وزیر کشور سوریه گفت که با همتای سوری خود درباره همه مسائل مندرج در دستور کار نشست رایزنی کرده و یادداشتی برای همکاری امنیتی مشترک بین دو کشور امضا شده است.

الشمری توضیح داد که این توافق، شامل همکاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر، کنترل مرزهای بین المللی، تحویل افراد تحت تعقیب و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته و پولشویی است.

وزیر کشور عراق تاکید کرد که همه این موارد به زودی اجرایی خواهد شد.

وی اشاره کرد که همکاری اطلاعاتی خوبی بین عراق و سوریه وجود دارد و دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات همکاری می‌کنند.

وزیر کشور عراق گفت که وزارت کشور، پرونده امنیتی ۶ استان را دریافت کرده و سال جاری پرونده مراکز شهرهای نینوا، الانبار و صلاح الدین را دریافت خواهد کرد اما پرونده امنیتی کرکوک در سال ۲۰۲۵ دریافت خواهد شد.

از طرفی دیگر وزیر کشور سوریه گفت که با همتای عراقی خود درباره همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه امنیتی رایزنی کرده است و در همین راستا، یادداشت همکاری امنیتی مشترک امضا شده است.

الرحمون تاکید کرد که همکاری امنیتی با عراق در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیشتر منجر به انهدام برخی باندها و کشف و ضبط مقادیر زیادی مواد مخدر شده است.

وی اشاره کرد که در ۲۲ ژوئیه سال جاری، نشستی در بغداد برای همکاری منطقه‌ای گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

وزیر کشور سوریه با اشاره به اینکه عراق دستاورد‌های بزرگی در زمینه از بین بردن گروه‌های تروریستی داعش کسب کرده، بیان کرد که هنوز کانون‌های داعش در سوریه وجود دارد که گاهی حملاتی انجام می‌دهد.

وی اشاره کرد که سوریه برای از بین بردن کامل تروریسم مصمم است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا