سیاسی

تاکید وزیر دفاع اسپانیا بر اهمیت ماموریت نیروهای این کشور در عراق

وزیر دفاع اسپانیا شمار نیروهای این کشور در عراق را 370 نفر برآورد کرد و ماموریت آنها را بسیار مهم دانست.

میدل ایست نیوز: وزیر دفاع اسپانیا در تماس تصویری با نیروهای این کشور مستقر در عراق از طریق ویدئو کنفرانس، ماموریت آنها را بسیار مهم ارزیابی کرد.

به گزارش المعلومه، روزنامه اسپانیایی «مونکلو» روز دوشنبه گزارش داد،«مارگاریتا روبل»، وزیر دفاع اسپانیا، با نیروهای این کشور مستقر در عراق و سایر کشورها از طریق ویدئو کنفرانس تماس برقرار کرد .

این منبع با اشاره به اینکه شمار نیروهای اسپانیایی اعم از نظامیان و پیمانکاران در عراق 370 نفر است ، افزود: ژنرال خوزه آنتونیو آگوئرو فرمانده اسپانیایی نیروهای ناتو در عراق نیز در این تماس تصویری از مقر مأموریت ناتو در بغداد با وزیر دفاع اسپانیا گفتگو کرد.

وزیر دفاع اسپانیا با اشاره به مشارکت 370 سرباز و شماری از پیمانکاران این کشور در دو عملیات بین المللی در عراق یعنی نیروهای ناتو و ائتلاف بین المللی، بر اهمیت نقش یگان های اسپانیایی در عراق، آن هم در سالی که آن را سالی «بسیار شلوغ» توصیف کرده است؛ تاکید کرد.

از سوی دیگر سرتیپ «پابلو گومز لیرا»، رئیس گردان اسپانیایی برای عملیات معروف به «لیبر هیدالگو» در بخش شرقی مأموریت سازمان ملل در کشور لبنان نیز با اشاره به جنگ غزه و تنش ها در جنوب لبنان تاکید کرد وضعیت در منطقه همچنان ناپایدار، نامطمئن و غیرقابل پیش بینی است و نیروهای ما در حال حاضر در شرایط دشواری قرار دارند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا