سیاسی

کنعانی: اجازه هیچگونه ناامنی از جانب گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب از عراق به ایران را نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که بارها گفته‌ایم اجازه هیچگونه ناامنی از جانب گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب یا هدایت شده از سوی رژیم صهیونیستی را نخواهیم داد.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: به کرات گفته‌ایم در مقوله امنیت مرزهای ایران و امنیت مرزهای مشترک ایران و عراق اجازه هیچگونه ناامنی از جانب گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب یا هدایت شده از سوی رژیم صهیونیستی را نخواهیم داد و قدرتمندانه در مقابل مظاهر ناامنی ایستادگی کرده و برخورد خواهیم کرد.

به گزارش فارس، کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره میدان گازی آرش اظهار داشت: تاکنون مرزهای دریایی ایران و کویت تعیین نشده و نمی‌توان نسبت به سهم کشورها بر سر مالکیت میدان آرش سخنی به میان آورد. 9 دور مذاکرات کارشناسی فنی و حقوقی برای تعیین حدود مرزی فیمابین دو کشور تا الان برگزار شده و گفت‌وگوها برای برگزاری نشست بعدی مذاکرات تعیین حدود مرزی در حال ادامه یافتن است. این موضوع را در حال پیگیری داریم و بارها گفته‌ایم از نظر ایران تنها مسیر به نتیجه رسیدن این موضوع گفت‌وگوهای صریح و مستقیم فنی و حقوقی بین تیم‌های کارشناسی دو کشور بدون توسل به سازوکارهای رسانه‌ای یا جنجال‌های رسانه‌ای است.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره سفر نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به ایستادگی در مقابل هجمه جریان تروریستی داعش در عراق و منطقه اقلیم کردستان عراق و کمک‌های ارزنده‌ای که ایران در مبارزه با تروریسم سیاه داعشی ایفا کرده است هم در کمک به دولت مرکزی عراق و هم در کمک به دولت محلی اقلیم کردستان و در مسیر حمایت از ملت عراق در مقابله با جریان تروریسم تکفیری اشاره کرد.

وی افزود: در جریان سفر رئیس اقلیم کردستان عراق رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای صریحی در ابعاد مختلف همکاری مطرح شد که گفت‌وگوهای مثبت و سازنده‌ای بود و امیدواریم آثار مثبت آن را در آینده نزدیک در تقویت همکاری‌های دو طرف در حوزه‌های مختلف از جمله مبحث همکاری‌های اقتصادی و تجاری و ارتقای این همکاری‌ها شاهد باشیم.

وی گفت: به کرات گفته‌ایم در مقوله امنیت مرزهای ایران و امنیت مرزهای مشترک ایران و عراق اجازه هیچگونه ناامنی از جانب گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب یا هدایت شده از سوی رژیم صهیونیستی را نخواهیم داد و قدرتمندانه در مقابل مظاهر ناامنی ایستادگی کرده و برخورد خواهیم کرد.

کنعانی افزود: نیجروان بارزانی در این سفر اعلام کرد که امنیت ایران، امنیت عراق و امنیت خودشان است و هم به مفاد توافقنامه امنیتی امضا شده بین ایران و عراق پایبند و ملتزم هستند و تأکید کردند که اجازه نخواهند داد خاک عراق و خاک اقلیم منبع صدور ناامنی برای ایران و مرزهای مشترک دو کشور باشد.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا