اقتصادیسیاسی

امضای توافقنامه همکاری عراق و شرکت امریکایی هانول در بخش انرژی

مقامات عراقی و شرکت امریکایی هانول به منظور ایجاد تحول در بخش انرژی عراق و کمک به افزایش سطح کارایی و پایداری‌ آن، توافقنامه همکاری امضا کردند.

میدل ایست نیوز: مقامات عراقی در حضور نخست وزیر این کشور ، به منظور حمایت و پشتیبانی از بخش انرژی  یادداشت تفاهمی با شرکت امریکایی «هانول» امضا کردند.

به گزارش المدی، «کن وست» مدیر عامل شرکت امریکایی هانول اعلام کرد: این قراردادها به شرکت ما امکان می‌دهد فرصت‌های همکاری استراتژیک در میادین نفت و گاز عراق، از جمله توقف سوزاندن گاز مشعل و ارائه خدمات توسعه، انجام خودکار عملیات، کنترل از راه دور و نظارت را به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

وی تصریح کرد، این تفاهم‌نامه طی نشستی به میزبانی اتاق بازرگانی عراق و اعضای تیم آن و در حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و گروهی از مقامات عالیرتبه دولت و شرکت‌های برجسته بخش خصوصی امضا شد.

مدیر عامل این شرکت امریکایی تاکید کرد، هانول دستاوردهای برجسته‌ای در عراق محقق کرده است و ما به اجرایی شدن این توافقنامه چشم دوخته ایم و معتقدیم پتانسیل فوق العاده‌ای برای رشد و همکاری و پایداری بخش انرژی برای عراقی ها در مناطق مختلف این کشور وجود دارد.

وی افزود، این توافقنامه ها در چارچوب تعهد هانول به فراهم کردن بهترین  راه حل ها و تخصص های بین المللی برای کمک به افزایش سطح کارایی و پایداری در بخش انرژی عراق و بازتاب دهنده تلاش های این شرکت برای همسویی و ارتقای سبد سهام خود با رویکردهای گوناگون به منظور ایجاد تحول در بخش انرژی است.

از سوی دیگر محمد شبوط رئیس دفتر شرکت هانول در عراق نیز تاکید کرد، این توافقنامه ها نشان‌دهنده تعهد قاطع این شرکت و بخش خصوصی و دولتی در عراق برای ادامه فعالیت های نوسازی و توسعه صنعت داخلی است ضمن آنکه تمرکز بر بخش انرژی در حال افزایش است و همه ما باید روی فناوری های ضروری برای ایجاد آینده بهتر برای منطقه در زمینه انرژی تلاش کنیم.

گفتنی است شرکت هانول از  دهه 1970 فعالیت خود را در عراق آغاز کرده است و اخیرا نیز محمد شبوط را به سمت ریاست منطقه این شرکت در عراق منصوب کرده است.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا