اجتماعی

بیشترین جذب دانشجوی بین‌الملل در ایران متعلق به عراق است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت: بیشترین جذب دانشجوی بین‌الملل در ایران متعلق به 2 کشور عراق و افغانستان است.

میدل ایست نیوز: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت: بیشترین جذب دانشجوی بین الملل در ایران متعلق به 2 کشور عراق و افغانستان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت: حدود 90 درصد دانشجویان بین‌المللی که در ایران تحصیل می‌کنند از کشور‌های افغانستان و عراق هستند در صورتی که حدود ۲۰۰ کشور وجود دارد که ما می‌توانیم درباره جذب دانشجوی بین المللی بر روی آنها تمرکز داشته باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ایران با بیان اینکه باید تفاوت فرهنگی میان کشور‌ها را بپذیریم افزود: هر دانشجویی که از هر کشوری وارد ایران می‌شود با مختصات کشور خود در این کشور حضور پیدا می‌کند. باید هرچقدر می‌توانیم ظرفیت‌ها را برای حضور آنها فراهم کنیم تا شاهد افزایش جذب دانشجویان خارجی باشیم.

داداش‌پور با بیان اینکه باید به روان کردن جذب دانشجویان بین المللی کمک کنیم گفت: زبان فارسی، زبان ارتباط است، در شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضا رسیده است که بر اساس آن دانشجوی بین الملل می‌تواند علاوه بر زبان فارسی از زبان دوم نیز بهره‌مند شود؛ بنابراین باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش زبان فارسی استفاده کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت: اگر دانشگاه‌ها صاحب اندیشه روشن باشند، می‌توانند از تمام مسیر‌ها برای جذب دانشجویان بین الملل بهره ببرند و دانشگاه‌ها باید به برند سازی بپردازند؛ تمام طراحی‌ها در راستای دست یافتن ایران به مرجعیت علمی است؛ بنابراین باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا به هدف خود دست‌یابیم.

منبع
خبرنامه دانشجویان ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا