سیاسی

نصر الله: جهان مسئول یافتن راه حلی برای جلوگیری از جنگ منطقه‌ای است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که تحولات غزه نشان داد که حوادث منطقه می‌تواند به سمت یک جنگ منطقه‌ای کشیده شود و جهان مسئول یافتن راه حل برای آن است.

میدل ایست نیوز: حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت که حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و ادامه استواری مردم فلسطین در نوار غزه جهان را در برابر حقیقتی بزرگ قرار داد مبنی بر اینکه حوادث منطقه می‌تواند به سمت یک جنگ منطقه‌ای کشیده شود و جهان مسئول یافتن راه حل برای آن است.

به گزارش المنار، دبیرکل حزب الله امروز (دوشنبه 13 مه) در یک سخنرانی گفت: اگر بخواهیم نتایج نبرد کنونی را ارزیابی کنیم باید به آنچه که رسانه‌های دشمن درباره شکست نتانیاهو و ارتش می‌گویند گوش بدهیم. در هشتمین ماه از جنگ همه اسرائیلی‌ها بر اینکه در تحقق اهداف جنگی خود شکست خورده‌اند اتفاق نظر دارند. دشمن صهیونیستی بعد از 8 ماه به هیچ یک از اهداف خود نرسید و خسارات راهبردی زیادی متحمل شده است.

وی ادامه داد: اسرائیل بعد از هشت ماه قادر به آزاد کردن اسرای خود و بازگرداندن شهرک نشینان به شهرک‌های اطراف نوار غزه و شمال فلسطین اشغالی نیست و همچنین نمی‌تواند امنیت کشتی‌های خود را تامین کند.

حسن نصرالله تصریح کرد: اسرائیل امروز کاملاً فاقد بازدارندگی است و نتوانست در برابر مقاومت و همه کشورهای عضو محور مقاومت از خود بازدارندگی نشان دهد و یک تصویر فرسایشی از خود به نمایش گذاشت. تصویر بازدارندگی اسرائیل به ویژه بعد از عملیات تلافی جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران کاملا در مسیر نابودی قرار گرفت و امروز ژنرال‌های اسرائیلی درباره باتلاق این رژیم صحبت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها امروز درباره جنگ فرسایشی در غزه و عواقب آن برای اسرائیل صحبت می‌کنند. امروز رژیم صهیونیستی می‌ترسد که غزه را ترک کند زیرا این به معنای شکست آن است و یک فاجعه برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت آشفته صهیونیست‌ها در هشتمین ماه جنگ غزه اظهار داشت: تصور کنید که رهبران یک حکومت هیچ تصوری از فردای روز جنگ ندارند.

حسن نصرالله درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح اظهار داشت: حتی اگر دشمن صهیونیستی وارد رفح هم بشود هرگز به معنای آن نیست که مقاومت پایان یافته و مردم فلسطین مقاومت را رها کرده‌اند.

منبع
المنار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا