سیاسی

بررسی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دیدار وزرای خارجه اردن و سوریه

وزیر خارجه اردن در دیدار همتای سوریه‌ای خود بحران سوریه و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تحولات غزه را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، در حاشیه نشست مقدماتی سران اتحادیه عرب در منامه، با همتای سوریه‌ای خود فیصل المقداد دیدار کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه اردن، در این دیدار تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل سیاسی بحران سوریه که ضامن یکپارچگی این کشور باشد و مطالبات ملت سوریه را تأمین کند و آنان را از دست تروریسم نجات دهد و شرایط لازم برای بازگشت داوطلبانه آنان به کشورشان را فراهم کند بررسی شد.

وزرای خارجه اردن و سوریه بر اهمیت نقش کمیته ارتباط عربی درباره سوریه در تلاش‌های جاری کشورهای عربی برای حل و فصل بحران در سوریه تأکید کردند.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه بر اساس روش گام به گام و متناسب به قطع‌نامه 2254 شورای امنیت که در آن به همه پیامدهای انسانی و امنیتی و سیاسی بحران سوریه رسیدگی شود تأکید کرد.

به موجب قطع‌نامه 2254 شورای امنیت مصوب سال 2015 باید در سوریه یک دولت انتقالی تشکیل و قانون اساسی جدید برای اعتمادسازی میان همه طرف‌ها و سپس انتخابات شفاف در سوریه برگزار شود.

در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده که الصفدی و مقداد همچنین تلاش‌ها برای توقف حملات به غزه و فاجعه انسانی در این منطقه و هماهنگی مواضع کشورهای عربی در مسائل دارای اولویت و از همه مهم‌تر مسئله فلسطین و تحقق امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کردند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و نتایج تماس‌های هیئت‌های ذی‌ربط دو کشور برای توقف قاچاق مواد مخدر را بررسی کردند.

سی‌وسومین نشست سران اتحادیه عرب قرار است روز پنج‌شنبه در بحرین برگزار شود.

منبع
وزارت خارجه اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا