سیاسی

لبنان 11 شهروند عراقی را آزاد کرد

یازده شهروند عراقی در لبنان که در حال رفتن با روادید گردشگری به عربستان برای حج بازداشت شده بودند، با تلاش‌های سفارت عراق آزاد شدند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق اعلام کرد که 11 عراقی زندانی در لبنان که قربانی کلاهبرداری شرکت های گردشگری بودند، آزاد شدند.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که این 11 شهروند عراقی از جمله چند مرد و زن سالخورده، که در حال رفتن به عربستان برای حج با روادید گردشگری از فرودگاه بیروت بودند، توسط نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است که سفارت عراق در لبنان، با دستگاه های امنیتی و قضایی ارتباط برقرار کرده و همه بازداشت شدگان را آزاد کرد علاوه بر اینکه طی این دو روز با خانواده آنها در ارتباط بوده و به صورت مستمر نیازهای آنها را برطرف کرده است.

سفارت عراق در لبنان، این شهروندان عراقی را پس از آزادی به هتل منتقل و وضعیت آنها را پیگیری کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که سفارت عراق تا آخرین اقدامات برای بستن نهایی این پرونده و بازگرداندن شهروندان عراقی به کشورشان، این پرونده را پیگیری خواهد کرد.

پیش از این عربستان اعلام کرده بود که کسی که بدون مجوز در موسم حج در مکه و مشاعر مقدسه باشد، حدود 2.66 هزار دلار جریمه می شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا