اقتصادی

سفر هیئت تجاری بریتانیا به عربستان برای تقویت همکاری اقتصادی

یک هیئت تجاری شامل بیش از 450 فعال اقتصادی بریتانیایی در راستای تقویت همکاری اقتصادی با عربستان، امروز وارد ریاض می‌شود.

میدل ایست نیوز: در ادامه تلاش انگلستان برای گسترش مناسبات تجاری با کشورهای شورای همکاری، بریتانیا و عربستان، امروز سه شنبه (14 مه) نشست مشترکی برگزار می‌کنند.

به گزارش «الشرق»، دولت بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان اجرایی شرکت‌هایی از جمله HSBC Holdings Plc و شرکت هواپیمایی بریتانیا (British Airways Plc) به همراه بیش از 450 فعال اقتصادی بریتانیایی در این نشست حضور خواهند داشت.

اولیور داودن معاون نخست وزیر بریتانیا گفت که ما بازارهای خود را به روی یکدیگر باز می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری، صادرات، گردشگری و همکاری در دو کشور جریان داشته باشد.

داودن همچنین به حمایت بریتانیا از «چشم‌انداز 2030» عربستان که طرح کشور برای تقویت تنوع بخشیدن به اقتصاد به دور از نفت به شمار می‌آید، اشاره کرد و افزود که بریتانیا تنها به دنبال حمایت از چشم‌انداز 2030 نیست بلکه می‌خواهیم بخشی از این طرح باشیم.

بریتانیا تلاش می‌کند تا برای ایجاد کسب و کار برای شرکت‌های بریتانیایی در عربستان و جذب دوباره سرمایه گذاری‌ها، از رابطه خود با عربستان بهره ببرد.

گفتنی است، این هیئت تجاری بیش از 450 نفره، بزرگترین هیئت تجاری اعزام شده بریتانیا در ده سال گذشته به شمار می‌آید.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا