اقتصادی

امضای قرارداد سرمایه گذاری در بندر فاو با حضور السودانی

نخست وزیر عراق همزمان با امضای قرارداد احداث پالایشگاه در بندر بزرگ فاو، از طریق ویدئو کنفرانس در جریان روند پیشرفت پروژه این بندر قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق قرارداد پروژه سرمایه گذاری پالایشگاه فاو با ظرفیت روزانه  300 هزار بشکه را امضا کرد و از طریق ویدئو کنفرانس در جریان تازه ترین پیشرفت های پروژه های بندر فاو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق،  امضای قرارداد پروژه سرمایه گذاری پالایشگاه فاو با ظرفیت تولید  300 هزار بشکه نفت در روز یکی از پروژه‌های مهمی بود که در قالب طرح‌های بزرگ بندر فاو امروز با حضور السودانی نخست وزیر عراق به امضا رسید.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مراسم امضای پروژه سرمایه گذاری پالایشگاه فاو، بر ضرورت پایبندی به زمان‌بندی‌های اجرای این پروژه تاکید کرد.

این پروژه میان وزارت نفت عراق و  شرکت چینی (CNCEC) به عنوان بخشی از برنامه دولت برای افزایش ظرفیت های پالایشی در عراق و جذب سرمایه های خارجی و تامین فرآورده های نفتی در داخل به امضا رسید.

نخست وزیر عراق پروژه پالایشگاه یکپارچه فاو را یکی از پروژه های مهم اقتصادی عراق برشمرد و بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از صنایع پالایشی پالایشی و پتروشیمی در این کشور تاکید کرد و به مقامات ذیربط دستور داد تا از شرکت مجری این پروژه حمایت و پشتیبانی کنند.

این در حالی است که  ظرفیت این پالایشگاه 300 هزار بشکه در روز است و با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی زیست محیطی و با فناوری روز برای بهره مندی از فرآورده های نفتی برای مصارف داخلی و صادراتی ساخته می شود و در دو فاز شامل فاز نخست اقدامات تصفیه و پالایشگاه و فاز دوم شامل احداث مجتمع پتروشیمی با ظرفیت 3 میلیون تن در سال به اجرا در خواهد آمد.

همچنین احداث ایستگاه برق با ظرفیت 2000 مگاوات و آموزش پنج هزار عراقی برای مدیریت آینده این پالایشگاه نیز جزو برنامه های آن است که به افزایش فرصت های شغلی برای جوانان و دانش آموختگان و همچنین خدمت به پروژه های دیگر منجر خواهد شد.

گفتنی است در پروژه های بزرگ بندر فاو شرکت‌های خارجی گوناگونی از جمله شرکت کره‌ای دوو حضور دارند.

طبق اعلام وزارت حمل و نقل عراق این بندر  پس از تکمیل پروژه‌های پنجگانه آن در ماه اکتبر امسال افتتاح خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا