اقتصادی

تاکید معاون وزیر خارجه امریکا بر حمایت از عراق در تقویت سیستم برق

معاون امور انرژی وزیر خارجه امریکا در دیدار وزیر برق عراق، بر اهتمام واشنگتن به حمایت از اقدامات دولت عراق در زمینه تقویت عملکرد سیستم برق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق امروز چهارشنبه در بغداد میزبان جفری بایات، معاون امور انرژی وزیر خارجه امریکا بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف درباره همکاری میان دو کشور در حوزه انرژی رایزنی کردند.

وزیر برق عراق درباره پروژه‌های وزارت برق در حوزه‌های تولید، توزیع و حمل و نقل و طرح‌های وزارت برق برای متنوع‌سازی منابع تامین انرژی از طریق مجموعه پروژه‌های اتصال برق و پروژه‌های دیگر در زمینه انرژی پاک توضیح داد.

در این دیدار، نقش شرکت‌های امریکایی و خارجی در مشارکت برای نوسازی زیرساخت‌های برق در عراق بررسی شد.

وی به قراردادهای امضا شده با شرکت جنرال الکتریک برای نگهداری و حفاظت از نیروگاه‌های تولیدی به مدت 5 سال و همچنین تبدیل نیروگاه‌های گازی از سیکل ساده به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی که این شرکت امریکایی در بیش از یک منطقه در عراق اجرا می‌کند، اشاره کرد.

در این دیدار همچنین تسریع در گام‌های اجرای بندهای یادداشت تفاهم امضا شده طی سفر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به واشنگتن از جمله تامین حدود 3 هزار مگاوات جدید برای سیستم برق کشور از طریق اجرای پروژه‌های انرژی جدید بررسی شد.

وزیر برق عراق از شرکت‌های امریکایی خواست در زمینه پروژه تحول هوشمند در سیستم برق که این وزارتخانه در چند منطقه انتخاب شده از بغداد و سایر استان‌ها به عنوان نخستین مرحله اجرا می‌کند، پیشنهادهای خود را ارائه دهند و پیش‌بینی کرد که این پروژه در بهبود عملکرد شبکه برق و دسترسی 24 ساعته شهروندان به برق تاثیر خواهد داشت.

از طرفی دیگر این مسئول امریکایی بر اهتمام واشنگتن به حمایت از اقدامات دولت عراق در زمینه تقویت عملکرد سیستم برق و رفتن به سمت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی پاک دوستدار محیط زیست تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا