اقتصادیسیاسی

دیدار نخست وزیر عراق با دستیار وزیر خارجه امریکا در امور انرژی

نخست وزیر عراق در دیدار با دستیار وزیر خارجه امریکا در امور انرژی، از شرکت‌های امریکایی خواست به فعالیت و سرمایه‌گذاری در عراق اقدام کنند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در دیدار با «جفری پایت» دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور منابع انرژی، پرونده‌های همکاری در زمینه اشکال مختلف انرژی و راه‌های توسعه آن را به گونه ای که در راستای تحقق منافع مشترک باشد؛ مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، شیاع السودانی در این دیدار با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده در سفر خود به امریکا، بر عزم و پافشاری دولت برای عملی شدن رویکرد و خط مشی اجرایی خود در محور خودکفایی انرژی در حوزه‌های بهره‌برداری از گاز طبیعی و همراه نفت، تولیدی در داخل کشور و همچنین تولید برق، تامین فرآورده‌های نفتی و تولید کودهای شیمیایی و مواد پتروشیمی تاکید کرد.

نخست وزیر عراق با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات دولت در زمینه اصلاحات اقتصادی و مالی به ویژه در حوزه‌های مالیاتی، گمرکی و بانکی و تکمیل عناصر فضای ایده آل سرمایه‌گذاری، از شرکت‌های امریکایی خواست به فعالیت  و سرمایه‌گذاری در عراق مبادرت کنند.

«جفری پایت» دستیار وزیر امور خارجه امریکا نیز در این دیدار به نوبه خود، از تلاش‌های دولت عراق در توسعه بخش انرژی استقبال و بر تمایل شرکت‌های امریکایی برای سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت‌های خود در داخل عراق تاکید کرد.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا