اقتصادی

عراق چهارمین کشور تولیدکننده خرما در جهان

پس از مصر، عربستان و الجزائر، عراق با تولید سالانه 750.225 تن خرما، رتبه چهارم را در میان کشورهای تولیدکننده خرما در جهان، به خود اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی به علت محیط مناسب برای کاشت خرما، در تولید این محصول سرآمد دیگر کشورهای جهان هستند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، بر اساس گزارش مرکز ملی نخل و خرمای عربستان، تولید خرما تنها به کشورهای عربی محدود نمی‌شود بلکه چندین کشور افریقایی، جنوب شرق آسیا، امریکا و امریکای جنوبی در فهرست کشورهای تولیدکننده خرما در جهان قرار دارند.

براساس داده‌های گزارش صادر شده از مرکز مذکور، مصر، با تولید سالانه 1.747.715 تن خرما، بزرگ ترین کشور در جهان از لحاظ تولید خرما است.

عربستان با تولید سالانه 1.565.830 تن خرما، پس از مصر در جایگاه دوم فهرست بزرگ ترین کشورهای تولید کننده خرما در جهان قرار گرفت.

پس از مصر و عربستان، الجزائر با تولید سالانه 1.188.803 تن خرما در جایگاه سوم فهرست مذکور قرار دارد.

همچنین کشور عراق سالانه 750.225 تن خرما تولید می‌کند و جایگاه چهارم را در میان کشورهای تولید کننده خرما در جهان، به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش صادر شده، مرکز ملی نخل و خرمای عربستان به دنبال کمک در توسعه و تداوم کاشت درخت نخل و تولید خرما در کشور و تقویت و ارتقای کیفیت آن و اقدام برای ایجاد سامانه‌ای یکپارچه برای خدمات کاشت و بازاریابی است.

بر اساس داده‌های سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) کشت نهال نخل، مساحتی بالغ بر 1.09 میلیون هکتار از اراضی جهان را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا