اقتصادی

عراق در پی معرفی فرصت سرمایه‌گذاری برای ساخت 6 شهرک مسکونی جدید

وزارت سازندگی و مسکن شهرسازی عراق اعلام کرد که ظرف دو ماه آینده فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ساخت شهرهای مسکونی جدید در 6 استان را اعلام خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت سازندگی و مسکن شهرسازی عراق اعلام کرد که ظرف دو ماه آینده فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ساخت شهرهای مسکونی جدید در 6 استان را اعلام خواهد کرد.

«نبیل صفار» سخنگوی وزارت سازندگی و مسکن عراق در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» گفت که بحران مسکن از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که این وزارتخانه پیگیری می‌کند و کمیته‌ای به ریاست وزیر مسکن برای سیاست‌گذاری و یافتن راه‌حل‌های لازم برای این بحران تشکیل شده است.

وی گفت که بر اساس برآوردهای وزارت برنامه‌ریزی، عراق به 3 میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.

این مقام وزارت سازندگی و مسکن عراق تأکید کرد که ظرف دو ماه آینده فرصت سرمایه‌گذاری برای ساخت 6 شهرک با 180 هزار واحد مسکونی در 6 استان عراق اعلام خواهد شد.

وی گفت که یکی از این شهرک‌ها در نجف اشرف با 125 هزار واحد مسکونی و دیگری در شهر بلد استان صلاح‌الدین با حدود 6 هزار واحد مسکونی و نیز در استان میسان با 1500 واحد مسکونی و در استان ذی‌قار با 24 هزار و 800 واحد مسکونی و در استان مثنی با 1500 واحد مسکونی و در استان واسط با 70 هزار واحد مسکونی است.

الصفار افزود که این وزارتخانه با استان‌داری‌ها و شهرداری‌ها و ادارات ثبت احوال برای تعیین محل اجرای این پروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذاران در سازوکار شراکتی که برای اولین بار در عراق اجرا می‌شود هماهنگ است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا