اقتصادیسیاسی

عربستان در برنامه‌های اصلاحات اقتصادی خود تجدید نظر می‌کند

وزیر دارایی عربستان اعلام کرد که «شوک»های اقتصادی جهانی، از کرونا تا جنگ غزه، باعث شده که این کشور در برنامه‌های بلندپروازانه اصلاحات اقتصادی تجدید نظر کند.

میدل ایست نیوز: وزیر دارایی عربستان اعلام کرد که «شوک»های اقتصادی جهانی، از کرونا تا جنگ غزه، باعث شده که این کشور در برنامه‌های بلندپروازانه اصلاحات اقتصادی تجدید نظر کند.

به گزارش «فرانس پرس»، محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان سعودی، روز سه‌شنبه (14 مه) در سخنان خود در مجمع اقتصادی قطر گفت که سند چشم‌انداز 2030 عربستان سال 2016 یعنی چند سال پیش از اتفاقاتی همچون همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین و تورم جهانی و اختلال در زنجیره واردات در سطح جهان تنظیم شده است.

وی گفت که همه این شوک‌های اقتصادی که سراسر جهان با آنها مواجه شد، عربستان را نیز به بازنگری در اولویت‌ها و آسیب‌شناسی سند چشم‌انداز 2030 و بهبود آن واداشته است.

وزیر دارایی عربستان افزود که «دادن فرصت بیشتر به اصلاحات اقتصادی» در نهایت برای اقتصاد عربستان بهتر خواهد بود و به بخش خصوصی امکان پیش‌روی با پروژه‌های بزرگ را خواهد داد.

عربستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان، بیش از نیمی از مسیر سند چشم‌انداز 2030 را که هدف از آن متنوع کردن منابع درآمد و کاهش وابستگی به نفت است پیموده است.

این سند دربردارنده پروژه‌های عظیمی از جمله شهر نئوم است.

این اولین بار نیست که وزیر دارایی عربستان از تجدید نظر در برنامه‌های بلندپروازانه کشورش سخن می‌گوید.

او در ماه دسامبر گذشته نیز تأکید کرده بود که این کشور تصمیم به تعویق چارچوب زمانی برخی پروژه‌های بزرگ به بعد از 2030 گرفته‌اند.

الجدعان در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض، که ماه گذشته برگزار شد، نیز گفت که مقامات عربستان به دور از هر غروری، می‌توانند متناسب با شرایط اقتصادی، مسیر خود را تغییر دهند.

منبع
France24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا