سیاسی

بیانیه السودانی درباره میزبانی بغداد در اجلاس آتی سران عرب

نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای تاکید کرد در اجلاس آینده سران عرب در بغداد تلاش خواهیم کرد جلسات و تصمیمات به سمت یک چرخش مثبت و گامی رو به جلو در برآوردن نیازهای کشورهای عربی باشد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از تصمیم اتحادیه عرب برای پذیرش میزبانی عراق در  برگزاری نشست بعدی کشورهای عربی در بغداد استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، السودانی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: از طرف دولت و ملت جمهوری عراق، از تصمیم اتحادیه عرب برای پذیرش درخواست ما برای میزبانی از سی و چهارمین نشست سران عرب به ریاست عراق در شهر بغداد پایتخت این کشور در سال 2025، استقبال و از برادران خود  در جمهوری عربی سوریه به خاطر کناره گیری از ریاست این اجلاس به نفع عراق قدردانی می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: حضور برادران، پادشاهان، رؤسای جمهور، رهبران و سران هیأت های عربی بار دیگر به عنوان میهمانان ما در بغداد به عنوان شهر تاریخ و تمدن، ادامه رویکرد کشورمان به همگرایی با محیط عربی و تداوم ایفای نقش تاریخی و محوری عراق به عنوان ستون صلح، برادری و ثبات، و سرزمینی برای تلاقی اقدام مشترک عربی خواهد بود و در آن فرصت‌های توسعه شکوفا و دورنما و چشم‌اندازهای آینده برای توسعه و مقابله با چالش‌ها تدوین خواهد شد.

وی ادامه داد: عراق با مواضع اصولی شناخته شده و رویکرد عربی-اسلامی خود در حمایت از مسائل کشور تلاش خواهد کرد تا همه ابزارها را تسهیل  و تمام تلاش‌ها را برای موفقیت اجلاس سران عرب در بغداد در سال 2025 بسیج و بر این مساله پافشاری کند که جلسات و تصمیمات به سمت یک چرخش مثبت و گامی رو به جلو در برآوردن نیازهای کشورهای عربی باشد.

در این بیانیه تاکید شده است: بغداد خاستگاه برادران ما در مسیر حمایت از مسائل ملت‌های ما و گامی بزرگ برای مشارکت و تلاش برای توسعه پایدار و ثبات  و تضمین آینده خواهد بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا