سیاسی

تاکید رشید بر توسعه روابط عراق و مراکش

رئیس جمهور عراق در دیدار نخست وزیر مراکش در منامه، بر اهمیت توسعه روابط بین دو کشور و ضرورت اقدام برای تقویت آن در تمام حوزه‌ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق شامگاه چهارشنبه (15 مه) در محل اقامت خود در بحرین و در حاشیه سی و سومین دور از فعالیت‌های نشست سران کشورهای عربی از عزیز اخنوش نخست وزیر مراکش، استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید و اخنوش در این دیدار که با حضور فؤاد حسین وزیر خارجه عراق برگزار شد، درباره روابط دو جانبه و اوضاع کلی منطقه گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت توسعه روابط بین عراق و مراکش و ضرورت اقدام برای تقویت آن در تمام حوزه‌ها که موجب دستیابی به منافع مشترک دو ملت برادر می‌شود، تاکید کرد.

رشید همچنین اشاره کرد که عراق به همکاری و هماهنگی مشترک بیشتر در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی اهتمام دارد.

وی اعلام کرد که منطقه با شماری از بحران‌ها مواجه است که نیاز به اقدام برای حل و فصل آن از طریق گفت‌وگو و تداوم رایزنی‌ها و دیدار‌ها دارد که موجب دستیابی به منافع مشترک ملت‌های منطقه می‌شود.

رئیس جمهور عراق به آنچه که ملت برادر فلسطین از تجاوزات آلوده به گناه رژیم صهیونیستی در معرض آن قرار دارند اشاره و بر ضرورت توقف فوری جنگ در نوار غزه و جلوگیری از توسعه آن و اقدام برای کمک به ملت فلسطین تاکید کرد.

از طرفی دیگر نخست وزیر مراکش، از تمایل کشور خود نسبت به تقویت روابط مشترک با عراق خبر داد و نقش محوری عراق در پایان دادن به بحران‌های منطقه را ستود.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا