سیاسی

دبیر کل شورای همکاری:
جامعه جهانی برای توقف جنایت رژیم صهیونیستی متحد شود

دبیر کل شورای همکاری با حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی ابراز امیدواری کرد نتایج اجلاس سران عرب به همکاری جامعه بین الملل برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر شود.

میدل ایست نیوز: دبیر کل شورای همکاری ابراز امیدواری کرد سی و سومین اجلاس سران کشورهای عربی که به میزبانی بحرین برگزار شد، بتواند با توجه به بحران‌های بی‌سابقه در منطقه به ویژه شرایط فاجعه بار غزه و بحث در مورد بسیاری از پرونده‌ها و مسائل عربی راهگشا باشد.

به گزارش خبرگزاری بحرین، جاسم محمد البدیوی با تقدیر از میزبانی بحرین در این اجلاس و به کارگیری تمام تلاش‌ها و توانمندی و امکانات لازم اظهار امیدواری کرد اجلاس سران کشورهای عربی با نتایج مثبت همراه باشد و به توسعه و تقویت روابط اعراب، افزایش همبستگی میان آنها برای مقابله با چالش‌های مربوط به امنیت و ثبات در منطقه و افزایش اقدامات و همکاری های مشترک اعراب در همه زمینه ها بینجامد.

دبیرکل شورای همکاری خاطر نشان کرد: این اجلاس با توجه به حملات و تجاوزات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و به ویژه نوار غزه برگزار شد و ایجاب می کند همه ما با همکاری یکدیگر جامعه بین المللی اعم از کشورها، نهادها و سازمان های مختلف را برای توقف تجاوزات تشدید تنش نظامی مداوم در نوار غزه ترغیب کنیم.

وی در پایان بر مواضع ثابت کشورهای شورای همکاری در قبال مسئله فلسطین به عنوان اولین مسئله اعراب و مسلمانان تاکید و از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 4 ژوئن 1967 به پایتختی شرق قدس حمایت کرد.

منبع
خبرگزاری بحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا