خبر اولسیاسی

رئیس جمهور عراق
اتهام‌ها نادرست است / ایران در عراق هیچ گونه دخالت نظامی ندارد

رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه اختلاف‌های مرزی بغداد و تهران به واسطه گفت‌وگو حل شده است، گفت: برخی اتهام‌ها به ایران، نادرست است و این کشور در امور عراق، هیچ گونه دخالت نظامی ندارد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق در مصاحبه تلویزیونی از برپایی کشور مستقل فلسطین و دستیبابی فلسطینی‌ها به حقوق خود حمایت کرد.

به گزارش «الفرات نیوز»، رشید از جامعه جهانی خواستار اعمال فشار برای توقف کشتار در غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه شد.

وی تداوم جنایت‌ها در غزه را غیر قابل قبول دانست و گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تمام قطع‌نامه‌ها و درخواست‌های بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه مخالفت کرده است.

رئیس جمهور عراق افزود که نشست کنونی در منامه، تصمیم‌های قاطعانه‌ای برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اتخاذ خواهد کرد.

وی به بهبود چشم‌گیر روابط عراق و کشورهای عربی در دوره‌های اخیر اشاره کرد و گفت مسائل موجود در میان کشورهای عربی به جز مساله فلسطین، پیچیده نیستند.

رشید رابطه عراق با ایران را تاریخی و قوی خواند و اشاره کرد که برخی اتهام‌ها به ایران، نادرست است و این کشور در امور عراق، هیچ گونه دخالت نظامی ندارد.

رئیس جمهور عراق اعلام کرد که اختلاف‌های مرزی بغداد و تهران به واسطه گفت‌وگو حل شده است.

رشید در ادامه گفت دیگر کشور‌ها مرز‌ها و امنیت عراق را نقض می‌کنند اما رسانه‌ها درباره آن حرفی نمی‌زنند.

وی در پایان اشاره کرد که ورود ترکیه به امور عراق ادامه داد و تلاش می‌کنیم تا برای حل مشکل‌ها با کشور ترکیه به راه حل دست پیدا کنیم.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا