سیاسی

نشست اتحادیه عرب در منامه؛
بن سلمان خواستار تلاش جامعه جهانی برای توقف جنگ غزه شد

ولیعهدعربستان سعودی خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطینی و حمایت جامعه بین المللی از آتش بس در غزه شد.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در سخنرانی خود در اجلاس سران عرب در منامه پایتخت بحرین تاکید کرد کشورش از تشکیل کشور فلسطین و به رسمیت شناختن بین المللی آن حمایت می کند و از جامعه جهانی می خواهد از تلاش های آتش بس در غزه حمایت کند.

به گزارش الشرق الاوسط، محمد بن سلمان در جریان سخنرانی خود در سی و سومین نشست سران عرب در پادشاهی بحرین، با تاکید بر اینکه کشورش به مسائل عربی توجه زیادی داشته است، عنوان کرد: پادشاهی عربستان بر اهمیت حفظ ثبات و امنیت منطقه دریای سرخ تاکید دارد و خواستار توقف هرگونه فعالیتی است که بر ایمنی و امنیت ناوبری دریایی تأثیر می گذارد.

محمد بن سلمان با اشاره به میزبانی اخیر کشورش از نشستی درباره غزه، تاکید کرد: ریاض از تلاش‌ها برای رسیدگی به شرایط انسانی در غزه حمایت می‌کند و همچنین از جامعه بین المللی می‌خواهد از تلاش‌های آتش بس در غزه حمایت کند. ما خواستار حل و فصل اختلافات از طریق راه های مسالمت‌آمیز هستیم.

گفتنی است بن سلمان، ولیعهد و نخست وزیر، به دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز به ریاست هیئت سعودی شرکت کننده در نشست سی و سه ساله وارد پادشاهی بحرین شده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا