سیاسی

دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان با دستیار وزیر خارجه امریکا در امور انرژی

دستیار وزیر خارجه امریکا در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان از توسعه و پیشرفت این منطقه ابراز شگفتی و بر وجود یک کردستان قوی در قالب عراق فدرال تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان روز پنجشنبه با «جفری پایت» دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور منابع انرژی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه دولت اقلیم کردستان، در این نشست که با حضور الینا رومانوفسکی سفیر امریکا در عراق برگزار شد، راه های توسعه و تقویت بخش انرژی در اقلیم کردستان و مناطق مختلف عراق از جمله بهره‌مندی از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و طرح‌ها و پروژه‌هایی با هدف توسعه برق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، دو طرف بر اهمیت از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان با توجه به آنکه توقف آن باعث وارد آمدن میلیاردها دلار ضرر به خزانه عمومی عراق شده است، تاکید کردند.

پس از پایان این نشست، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و دستیار وزیر امور خارجه امریکا بازدید میدانی از نیروگاه ماس گلوبال در پیرداوود و ایستگاه و میدان خورماله وابسته به شرکت های«کارگروپ» در استان اربیل انجام دادند.

دو طرف در کنفرانسی خبری بر اهمیت پیشبرد بخش انرژی در عراق و اقلیم کردستان از طریق استفاده از انرژی پاک، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا تاکید کردند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از اهتمام و توجه امریکا به توسعه بخش انرژی در عراق و اقلیم کردستان و از حمایت این کشور برای دستیابی به گام های بهتر و پیشرفت در این بخش ها قدردانی کرد.

دستیار وزیر خارجه امریکا نیز به نوبه خود بر حمایت کشورش از کردستان قوی و توسعه یافته در چارچوب عراق فدرال تاکید کرد و با تحسین و تمجید از توسعه صنعت انرژی در این منطقه همگام و مطابق با استانداردهای بین المللی و جهانی آن را با برخی مناطق تولید نفت در کشورش مقایسه کرد و گفت: وقتی به صحنه نگاه می‌کنم به یاد ایالت اوکلاهما اما در مقیاسی کوچک‌تر می‌افتم.

منبع
دولت اقلیم کردستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا