سیاسی

رایزنی‌های وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست اتحادیه عرب

وزیر خارجه عراق در ادامه دیدار‌های خود در منامه، با وزیر خارجه مراکش، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه روسیه به خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق در ادامه دیدار‌های خود در منامه، با ناصر بوریطه وزیر خارجه مراکش و میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه روسیه به خاورمیانه و آفریقا دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، حسین و بوریطه، درباره روابط دو جانبه نزدیک دو کشور برادر و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی رایزنی کردند.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت تشکیل کمیته مشترک عراق و مراکش و برگزاری کنفرانس برای تاجران عراقی و مراکشی تاکید و درباره تجربه مراکش در زمینه انرژی تجدیدپذیر و راه‌های بهره‌مندی از آن گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه عراق و مراکش بر سر همکاری در زمینه بانکی در راستای منافع اقتصادی دو کشور و اقدام برای تسهیل اعطای ویزا به عراقی‌ها از جانب مراکش توافق کردند.

در ادامه بوریطه، در راستای تقویت روابط دو جانبه از حسین برای سفر به مراکش دعوت به عمل آورد. وزیر خارجه عراق نیز از همتای مراکشی خود قدردانی و از این دعوت استقبال کرد.

حسین در دیدار با بوگدانوف، درباره روابط تاریخی عراق و روسیه و راه‌های تقویت همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف در راستای خدمت بع منافع دو کشور دوست، رایزنی کردند.

وزیر خارجه عراق ضمن تاکید بر فعال‌سازی کمیته مشترک عراق و روسیه، به بهبود و ثبات اوضاع امنیتی و سیاسی و اقتصادی در عراق اشاره و اعلام کرد که برنامه دولت عراق بر توسعه وضعیت خدماتی از طریق آغاز پروژه‌های خدماتی استوار است.

حسین در ادامه این دیدار از بوگدانوف خواستار شد تا به عراق سفر کند.

مسئول روسی نیز آمادگی کامل خود برای پاسخ به این دعوت را ابراز و اعلام کرد که کشورش تمایل دارد تا عراق در کنفرانس اقتصادی بین‌المللی که در آغاز ماه آتی در سنپترزبورگ برگزار خواهد شد، حضور داشته باشد.

در ادامه این دیدار این دو مقام مسئول عراقی و روسی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی جاری، جنگ در فلسطین و تلاش کشورهای عربی و جهان، برای دستیابی به آتش بس و محافظت از غیرنظامیان را بررسی و بر رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه تاکید کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا