اجتماعی

آمادگی عراق برای بررسی پروژه دانشگاه ترکیه

وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق در نشستی با رئیس شورای آموزش عالی ترکیه نسبت به بررسی پروژه دانشگاه ترکیه در عراق ابراز آمادگی کرد.

میدل ایست نیوز: نعیم العبودی وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق نشست مشترک گسترده‌ای با اورل اوزوار رئیس شورای آموزش عالی ترکیه برگزار کرد.

به گزارش «الفرات نیوز»، العبودی در این نشست به اهتمام وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق و تمایل به روابط دوجانبه و شراکت علمی بیشتر و توسعه راه‌های همکاری در سطح تحقیقات علمی اشاره و نسبت به بررسی طرح‌های دانشگاه ترکیه در عراق و تخصص‌های آن که تامین کننده منافع دو کشور همسایه است، ابراز آمادگی کرد.

وی افزود که تحصیلات دانشگاهی در عراق در چارچوب فضای استانداردهای جهانی مطابق با چشم‌انداز راهبردی است که فضای همکاری و هماهنگی با کشورهای منطقه و جهان را تقویت می‌کند و دانشگاه‌های عراقی گام‌های مثبتی در زمینه بهبود کیفیت برداشته‌اند.

از طرفی دیگر اوزوار تمایل ترکیه نسبت به توسعه برنامه همکاری مشترک و تفاهم‌های علمی و آکادمیک را اعلام کرد.

وی سفر هیئت عراقی به ریاست وزیر آموزش علمی و تحقیقات علمی عراق به ترکیه را نقطه عطف تاریخی در سطح تعمیق روابط بین دو کشور در زمینه آموزش عالی و تحقیقات علمی توصیف کرد.

پیش از این العبودی در دیدار با «نجدت اونووار» رئیس دانشگاه آنکارا در حضور ماجد اللجماوی سفیر عراق در آنکارا بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های علمی و دانشگاهی، توسعه مسیرهای تبادل علمی و فرهنگی و توانمندسازی دانشگاه‌های دو کشور با برنامه‌های دانشگاهی مورد علاقه مشترک تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا